Maker Atölyesi

Maker Atölyesi, öğrencilere yaratıcı düşünme, tasarım becerileri, teknik bilgi ve pratik beceriler kazandırmayı hedefleyen bir ortamdır. Bu atölye, öğrencilerin farklı malzemeleri kullanarak kendileri için özgün projeler oluşturmalarına ve bu projeleri hayata geçirmelerine olanak sağlar. Atölyede öğrenciler, el becerilerini geliştirme, problem çözme yeteneklerini arttırma, takım çalışması yapabilme ve teknolojiyle etkileşimde bulunma fırsatı bulurlar. Ayrıca, atölye öğrencilere çevresel sorumluluk bilinci, yaratıcılık ve inovasyon yetenekleri konusunda da deneyim kazandırmayı amaçlar. Maker Atölyesi, öğrencilerin teknolojiye olan ilgilerini artırırken aynı zamanda pratik uygulamalarla öğrenmelerini ve kendi yaratıcı projelerini gerçekleştirmelerini destekler.


Maker Atölyesi Kazanımları:

1. Geri Dönüşüm Farkındalığı: 

Bu etkinlikte çocuklar, atık malzemeleri değerli bir tasarım öğesine dönüştürerek geri dönüşüm konusunda farkındalık kazanırlar. Atıkların tekrar kullanılabilir olduğunu öğrenirler ve çevresel sorumluluk bilincini artırırlar.

2. El Becerileri Gelişimi: 

Balonlu araba yapma süreci, çocukların el becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur. Kesme, yapıştırma, delme gibi fiziksel becerileri uygulamaları, ellerinin motor becerilerini artırabilir. Bu süreçte pratik yaparak el-göz koordinasyonlarını geliştirirler.

3. Yaratıcılık ve Tasarım Yetenekleri: 

Çocuklar, kendi araçlarını tasarlama ve oluşturma sürecinde yaratıcılıklarını kullanma fırsatı bulurlar. Sınırlı malzemelerle tasarım yapma, problem çözme yeteneklerini geliştirir ve hayal güçlerini kullanarak özgün çözümler üretme deneyimi yaşarlar.

4. Temel Mühendislik Kavramları: 

Araba yapma süreci, çocukların temel mühendislik kavramlarını anlamalarına yardımcı olabilir. Denge, hareket ve kuvvet gibi temel fizik prensiplerini keşfederler ve bu prensipleri uygulamalı olarak deneyimlerler.

5. İşbirliği ve Takım Çalışması: 

Ekip halinde çalışarak araçları oluşturma süreci, çocukların işbirliği ve takım çalışması becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunur. Fikir alışverişi yapma, sorunları birlikte çözme ve ortak hedeflere ulaşma deneyimi kazanırlar.

6. Çevresel Sorumluluk Bilinci: 

Atık malzemeleri değerlendirerek bir ürün oluşturma süreci, çocukların çevresel sorumluluk bilincini artırmalarına katkıda bulunabilir. Sınırlı kaynakları nasıl daha sürdürülebilir bir şekilde kullanabileceklerini öğrenirler ve çevreye duyarlılık kazanırlar.

Bu faaliyetler, çocukların sadece bilgi değil, aynı zamanda pratik beceriler kazanmalarını sağlar. Ayrıca, çevre dostu yaklaşımlar konusunda bilinçlenmelerini ve sorunlara yaratıcı çözümler üretmelerini teşvik eder.